SUPORT VITAL BÀSIC I PRIMERS AUXILIS PEDIÀTRICS
Objectius
Generals
- Identificar i actuar correctament davant d’una aturada cardiorespiratòria d’un lactant i/o infant
- Socórrer a un lactant i/o un infant en situacions de primers auxilis
Específics
- Saber fer la maniobra bàsica de reanimació cardiopulmonar
- Saber resoldre una situació d’ennuegament per cos estrany
- Saber utilitzar el DEA (Desfibril·lador Extern Automàtic)
- Actuar amb seguretat i coneixement davant de situacions d’emergències mèdiques bàsiques (febre, al·lèrgies, etc.)
Amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona

Continguts
Suport Vital Bàsic Pediàtric
- Aplicació de les tècniques de Suport Vital Bàsic segons lactant, infant o nen gran
- Identificació de l’aturada cardiopulmonar
- Maneig de l’algoritme de Reanimació Cardio Pulmonar (RCP)
- Ús del Desfibril·lador Extern Automàtic (DEA)
- Col·locació en Posició Lateral de Seguretat
- Maneig de l’algoritme d’actuació davant d’un ennuegament per cos estrany
Primers Auxilis Pediàtrics
- Què entenem per primers auxilis?
- Situacions freqüents amb necessitat de primers auxilis
-
- Al·lèrgies
- Contusions i ferides
- Convulsions
- Cremades
- Dificultat respiratòria
- Febre
- Hipoglucèmia
- Insolació i cop de calor
- Espasme del plor
Informació general
Data d’inici:
Formació sota demanda
Data de fi:
Formació sota demanda
Durada:
15 hores
Equip docent
Pediatres
- Josep M. Barroso
- Neus Rius
- Olga Salvador
- Carla Monterde
Infermers
- Victoria Botella
- Joana Contreras
- Roger Esteve
Destinataris
- Professionals de les llars d’infants o Escoles Bressol
- Mestres d’Educació Infantil
- Pares i mares d’associacions de fills amb patologia crònica
- Directors i Monitors de Lleure i/o menjador
- Policia
- Bombers
- Qualsevol persona que treballi amb infants de 0 a 6 anys
Metodologia
La formació en línia es desenvolupa mitjançant Moodle. Aquesta formació consta de dues Unitats d’Aprenentatge on es treballa la teoria i es proposen activitats d’autoaprenentatge. El cronograma d’aquesta formació està dissenyat per a afavorir l’adquisició dels coneixements i habilitats de l’alumne/a durant les sessions presencials.
En quant a la formació presencial, aquesta respon a un caràcter eminentment pràctic ja que es pretén dotar a l’alumne/a de les competències necessàries per actuar en situacions d’urgència. Es treballa en grups reduïts (4-6 alumnes) per instructor. Durant les sessions, s’utilitza material de simulació (maniquins de RCP, desfibril·ladors, etc.) per aproximar-se el màxim possible a la realitat.
Avaluació
- A l’inici del curs es farà un test teòric de coneixements previs. Una vegada finalitzat el curs, es tornarà a fer un test per avaluar l’evolució dels coneixements.
- Durant les sessions presencials, es duran a terme activitats d’avaluació continuada.
- És obligatori un 100% d’assistència per tal de poder rebre el certificat d’aprofitament del curs.